Hangi Hastalıklara Sahip Kişiler Saç Ekimi Yaptıramaz?

Kimler saç ektirebilir konusunu yakından etkileyen bir diğer koşul da sağlık durumudur. Saç ekimi operasyonları mikro cerrahi operasyonlardır ve bu operasyonlar için bazı koşullar vardır. Kişinin genel sağlık durumunun iyi olması ve bazı hastalıklarının olmaması gerekmektedir.

Sağlık durumu kontrolleri için birtakım testler yapılır. Bu testlerde kontrol edilen saç ekimi için risk oluşturabilecek temel hastalıkları şunlardır;

Hemofili:

Saç ekimi öncesi yapılan kan testi ile kanın pıhtılaşma hızı kontrol edilir, operasyonu riske edecek bir durum varsa, ilaç ile kan pıhtılaşma hızı ve akışkanlığı düzenlenerek saç ekimi operasyonu yapılır.

Tansiyon ve Şeker:

Tansiyon ve diyabet, saç ekimi öncesinde kontrol altına alınmış olması gereken hastalıklardır. Bu hastalıklara sahip kişilerin kendi doktorlarından saç ekimi operasyonu için onay alması gerekmektedir. Dengeli ve düzenli tansiyon ve diyabet olmadığı durumlarda saç ekimi yapılmaz.

Hepatit B, Hepatit C ve HIV:

Hepatit B hastaları saç ekimi yaptırabilmektedir. Ancak hepatit C ve HIV, bulaşıcı hastalıklardır. Kişi de Hepatit C ve ya HIV varsa saç ekimi operasyonu yapılmaz.

Kalp rahatsızlıkları, kanser, anemi, bazı cilt hastalıkları ve enfeksiyon durumlarında kişinin bu hastalıklarıyla ilgili doktorundan, saç ekimi için onay alması gerekmektedir.