Saç Dökülmesi Tedavisi

Saç dökülmesi en sık görülen cilt sağlığı problemlerinden bir tanesidir. Mevsimsel değişiklik, demir eksikliği, yetersiz ve dengesiz beslenme, kullanılan bazı ilaçlar ve en önemlisi stres saç dökülmesinin nedenleri arasındadır. Bu nedenlerden hangisi olursa olsun saç dökülmesi tedavi yöntemleri yardımıyla durdurulabilir ve yeniden eski saçlara kavuşabilmektedir.

Bitkisel tedavi olarak sarımsağın saç köklerine iyi geldiği sıkça duyulmaktadır. Fakat sarımsak saç köklerinde yaralar oluşturabilir ve daha sağlıksız sonuçlar ortaya çıkarabilir. Yumurta akı, badem yağı veya zeytin yağı saç dökülme sorunun çözümü değildir. Bunlar saç köklerine değil saçın beslenmesine ve parlak bir görünüme sahip olmasına iyi gelmektedir.

Saç dökülmesini önleyen kalıcı çözümler şunlardır;

• Kişilerde günlük 100-150 tel saç dökülmesi normaldir. Eğer bu miktardan fazla dökülme gerçekleşiyorsa dermatoloji uzmanına başvurulması gerekmektedir. Saç dökülme problemi demir eksikliği, tiroid hormon bozukluğundan kaynaklanıyor olabilir.
  • PRP veya Saç Mezoterapi saç köklerinin ve saçın ihtiyacının karşılanması için sık kullanılan yöntemlerdir.
  • Saç dökülmesi tamamlamış ve tedavi yöntemlerinden yararlanamayacak durumdaki kişiler için saç ekimi alternatif yöntemdir. Kadınlarda ve erkeklerde oluşan erkek tipi saç dökülmesi için saç ekimi kalıcı ve doğal görünüm sağlanabilir bir çözümdür. Donör bölgeden yani saçın çok olduğu başın arka kısmından ihtiyaç duyulan miktarda alınan saç kökleri saçsız bölgeye nakil edilir. Saç ekimi sonrası doğal görünüm garantisi verilmesi saç ekimini cezbeden en önemli etkendir. Kişilerin tercih edebileceği bir çok saç ekim tekniği bulunmaktadır.