Saç Dökülmesinin Nedenleri

Saç dökümü problemi kadınlarda ve erkeklerde gün geçtikçe çoğalan bir sorun haline gelmektedir. Saç dökülmeleri birden çok nedenden dolayı dökülebilmektedir. Gün içerisinde 50 ila 100 tel arasında saç dökülmesi normaldir. Herhangi bir sebepten dolayı bu sayıların üstünde dökülme gerçekleşiyorsa mutlaka bir uzmana başvurmak gerekmektedir. Çünkü önemli olan saç dökülmesinin sebebini erken  teşhis edebilmektir.

Sıkça rastlanan Saç Dökülme Nedenleri;

1- Stres Kaynaklı Saç Dökülmesi

Streste dolayı saç dökülmede saçın derideki büyüme aşamasındaki kalış süreci azalırken, dinlenme aşamasındaki süresi artması durumu saçın dökülmesine neden olmaktadır. Saçı dökülmeye başlayan birisi bu durumu daha çok sorun haline getirmesiyle birlikte saç dökülmesinin daha fazla artmasına neden olur. Stres bu evredeki en büyük etkenlerden bir tanesidir.

2- Kullanılan ilaçların Yan etkisi olarak Saç Dökülmesi

Kemoterapi ilk akla gelebilecek ilaçlar arasındadır. Kadın doğum kontrol hapları, Gut ve tiroit tedavisi için kullanılması gerekilen ilaçlar, kolesterol ve lipid düşürücü tedavisinde kullanılan ilaçlar, akne tedavisinde kullanılan ilaçlar ve kilo vermek için kullanılan ilaçlar yan etki olarak saç dökülmesine neden olabilmektedir. İlaç kullanımı bittiğinde belli bir süre sonra saç kökleri kendini yeniler ve yeni saçlar çıkmaya başlar.

3- Beslenme

Dengeli ve sağlıklı beslenmek de saç için oldukça önemlidir. Özellikle protein eksikliği olan bireylerde birkaç ay sonrasında saçlar dökülmeye başlar. Bu nedenle vücuttaki protein eksikliğini giderebilmek için balık, et, yumurta gibi proteini bol besinler tüketilmesi gerekmektedir.  A vitamini fazlalığı, ve demir eksikliği de saç dökülmelerini önemli derece etkilemektedir.

4- Yaşanan Fiziksel Travma

Yaşanabilecek en ufak travma bile saç dökülmesine sebep olabilmektedir. Geçirilen bir trafik kazası, yakalanılan ciddi bir hastalık veya grip türleri yaşanan travmalara örnek olarak gösterilebilir. Travma sonrasında dökülen saç Telogen effluvium saç dökülme tipi olarak adlandırılır. Yaşanan travmadan yaklaşık üç ile altı ay arası saç dökülmesi gerçekleşmektedir. Yaşanan travma sonrası iyileşme sürecine girdiğinde vücut kendini onarır ve yeni saç kökleri çıkmaya başlar.

5- Gebelik

Gebelik sürecinde ve doğum sırasında da saç dökülmesi çok sık rastlanan bir durumdur. Gebelik sürecinde hormonlar değişiklik göstermesinden kaynaklanan saç dökülmesidir. Doğumdan sonra birkaç ay içinde dökülen saçlar yeniden çıkar.

6- Erkek Tipi Saç Dökülmesi

Günümüzde en sık karşılaşılan saç dökülme şeklidir. Erkek tipi Saç dökülmesi başın üst kısmından başlar ve git gide ön hat çizgisi yok olur. Saçlar incelmeye başlar ve şakaklarda açılmalar görülür. Geçen bu uzun süreçte sadece ensede saç kalır. Bu durum insanın psikolojini de olumsuz etkilemektedir.

Son zamanlarda saç dökülmesi sorunu ergenlik yaşlara kadar inmektedir. Testosteron hormonu olan androjen hormonunun değişim göstermesi sonucu erkek tipi saç dökülmesi görülmektedir. Testosteron da denilen erkeklik hormonuna, 5-Alfa Redüktaz adı verilen bir enzim ile beraber Dihidrotestosteron (DHT)’a dönüşmesi sonucu meydana gelir. Dönüşen bu hormon var olan saçlara sinyal gönderir ve saçların güzsüzleşip dökülmesine sebep olur. Bu saç dökülme tipinde erken teşhis çok önemlidir. Erken teşhiste saç dökülmesi yavaşlatılabilir veya durdurulabilir. Yüzde senken oranında erkeklerde görünür.