Saç Ekimi

Saç, kişilerin fiziki görünümlerinde en önem verdiği unsurlardan bir tanesidir. Çünkü saçlar kişinin sadece dış görünüşünü değil, psikolojisini de olumlu ya da olumsuz etkilemektedir. Günümüzde saç dökülmesi problemi oldukça sık karşılaşılan problemler arasındadır. Kullanılan çeşitli ilaçlar, genetik yapı, yetersiz ve yanlış beslenme gibi birçok nedenden kaynaklanan saç dökülmesi sorunu  saç köklerinin güçsüzleşip kopması ve belli bir zaman sonra da tamamen dökülmesiyle sonuçlanmaktadır. Bu sonuç karşısında bireyler bu sorunu takıntı haline getirir ve kişinin mutsuz olmasına neden olur.

Uzun yıllardır uzmanlar tarafından geliştirilmiş olan kellik problemi artık kolaylıkla giderilebilmektedir ve kellik sorunu kalıcı sorun olmaktan çıkmıştır.Saç ekim işlemi kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Dökülen bölgenin genişliği,  kişinin kafa yapısı ve yüz hatlarına uygun özel saç tasarımı yapılmaktadır. Donör bölgesindeki yani başın arka kısmındaki saçlar dökülmeme özelliğine sahiptirler. Saç ekimi işlemi donör bölgeden FUE (Follikküler Ünite) tekniği ile alınan saç kökleri tek tek alınarak saçsız bölgeye ekleme işlemidir.

FUE Saç Ekimi

Saç ekim işlemi sırasında lokal anestezi yapılır. Saçsız yani saç ekim yapılacak bölgede mikroskopik kanallar açılır ve alınan saç kökleri bu kanalların içine yerleştirilir. Yerleştirme işlemi bittikten sonra saç köklerinin alındığı alan bandaj ile kapatılır.

FUE yani Foliküler Ünite Ekstraksiniyonu tekniği başın arka kısmından yani donör bölgeden  alınan foliküllerin saçsız bölgeye tek tek ekilmesi işlemidir. Donör bölgesinden alınan saç kökleri özel olarak geliştirilmiş motor yardımıyla ekilecek alana yerleştirilir. FUE saç ekimi ile ekim işlemi daha hızlı ve daha kolay uygulanır. Bu yüzden son zamanlarda FUT tekniği yerine FUE tekniği tercih edilmektedir. FUE tekniği saç ekimi işlemi hastaya lokal anestezi yapılarak gerçekleştirilir. İşlem süresi kişinin saçsız bölgesinin genişliğine göre değişiklik gösterir. Bir seans birkaç saat sürebilir veya 2 gün içerisinde işlem tamamlanır. FUE tekniği sadece saç ekimi işleminde değil sakal, kaş ve bıyık ekimi işlemlerinde de kullanılmaktadır.

Kadınlarda Saç Ekimi

Kadınlarda saç ekimi saç kaybı sorunu erkeklere oranla daha büyük sorun yaratmaktadır. Çünkü kadınlar erkeklerden daha çok görünüşlerine ve bakımlarına düşkünlerdir. Bu durum kadınlarda depresik problemler ortaya çıkarmaktadır. Kadınlarda saç dökümü kademe kademe oluşmaktadır. Saç dökülmelerine neden olan hamilelik ve doğum sonrası, kişinin yaşı ve bazı kişilerde menopoz dönemleri neden olmaktadır. Kadın tipi saç dökülmesi eğer saç dökülmesi eşit aralıklarla döküldüyse anlaşılmaya bilir. Ama Kadın tipi saç dökülmesi hemen anlaşılır bir durumdur.

Erkeklere uygulanan işlemlerden bir fark yoktur. FUE tekniği uygulanır. Donör bölgeden alınan saç kökleri dökülen bölgelere kanal açılarak özel uçlu motor ile kanalların içine tek tek yerleştirilir. Operasyon sonrası üç hafta içerisinde çıkan saçlar dökülür. Dökülen saçlar yaklaşık üç buçuk dört aydan sonra kalıcı uzamaya başlayacaktır.

Prp Destekli Saç Ekimi

PRP Destekli Tedavi, dökülmüş olan saç derisini güçlendirmek, onarmak ve yenilemek için kişinin kendi kanıyla gerçekleştirilen bir yöntemdir. Kişiden bir miktar kan alınmasının ardından özel santrifüj ve mikrofiltreleme yöntemiyle trombosit içeren doğal  plazma sıvı elde edilir.

PRP Destekli Saç Ekimi işlemleri şu şekilde gerçekleşir;

• Kişiden alınan kan gerekli işlemlerden geçirilip elde edilen PRP’yi ekim yapılacak bölgeye ince uçlu iğneler yardımıyla tek tek enjekte edilir. Operasyon yaklaşım yarım saat sürmektedir. Yapılan PRP tedavi sayesinde zarar gören kıl kökleri onarılır, doku kendini yeniler ve zamanla daha güçlü ve sağlıklı saçla çıkar.
  • Tedavi süreci yaklaşık 3 ay sürmektedir. Tedavi süreci içerisinde her ay bir kez PRP tedavi ile saç ekim işlemi uygulanır.

Saç Ekimi Scar Tedavisi

Scar tedavisi, saçlı bölgelerde bulunan yara izi ve yanıklara FUE tekniği uygulanarak saç ekimi yapılma işlemidir. Scar tedavi ile doğal bir görünüme kavuşmak mümkündür. Yüzün görünen yerlerinde (saç,kaş, sakal, bıyık) olan yara izleri veya yanık izlerini ekim işlemini gerçekleştirerek doğal görünüm sağlanması kişin öz güvenini yerine getirecektir.

Scar tedavi birkaç saat içerisinde gerçekleşmektedir. Local anestezi ile gerçekleşen operasyon sonrası birkaç gün içinde sosyal hayata geri dönülebilmektedir.

Saç Ekimi Yapılırken Hastanın Bilmesi Gerekenler

Saç ekimi operasyonu erkek tipi saç dökülmelerinin tümünde yapılabilir. Saç dökülmesi genetik bozukluk ve erkeklik hormonun salgılanmasına bağlı bir olaydır. İlk olarak saçı üreten hücreler ölür. Sonra saç güçsüzleşir. Daha sonra saç büyümemeye başlar ve en son saç yavaş yavaş dökülür. Ve geri dönüşümü olmayan bir saç ölümü gerçekleşir. Bunun tek tedavisi ise saç ekimidir.

Hasta eğer 40 yaşının altında ise ve saç ekimi operasyonu geçirdiyse, hastanın saçı tekrardan dökülebilir. Operasyon küçük de olsa hasta yine de tedirgin olabilir. Operasyonun süresi ve hastanın bu işlemleri yaparken acı hissedip hissetmeyeceği hastaları düşündürebilir. Bu yüzden, öncelikle hasta bu konular hakkında yeterince bilgilendirilmelidir.

Operasyon Süresi Ne Kadar Sürer?

Saç ekiminin süresi 3-8 saat arasında değişebilir. Hasta saçlarına ne zaman kavuşacağı hakkında sabırsız davranır. Oysaki saç derisi ekimden sonra kırmızı kabuklanma yapar ve zamanla yine dökülme gözlenir. O yüzden hızlı kabuk atmalı ve saçlar doğal görünümüne kavuşmalıdır. Kabuk atımını hızlandırmak için saç günde 1 kez yıkanmalıdır. Ancak 1 hafta boyunca doktorun önerdiği şampuanı kullanması daha uygun olur. 2 hafta ile 1 ay arasında yaralar ve kabuklar tamamen iyileşeceği için hasta eski şampuanına dönebilecektir. Saç derisi de eski görünümüne kavuşacaktır.

Dökülen kabuklarla birlikte ekilen saçlarda da dökülme görülebilir. Bu durum saç ektiren kişide, saçın yapısına göre 5-6 ay arasında değişiklik gösterir. 6 aydan sonra her ay %10’luk değişiklik gözlenecektir. 9. Ayda ekilen saçların %90’ı çıkmış olur.

Saç Ekimi Operasyonu Zararlı mıdır?

Bu operasyonun herhangi bir zararı yoktur. Lokal anestezi uygulandığı için her açıdan zararsızdır. Ve operasyondan sonra herhangi bir yan etkisi görülmemiştir. %10’luk kalan kısım ise bir yıl içinde tamamlanır. Hastaların memnuniyeti için teknik uygulama çok önemlidir. Hastanın önceki saçlarıyla bağdaşan bir ekimin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Hastaya birden çok saç ekimi hastanın durumuna göre yapılabilir. Saçın  tipine, dökülme miktarına bağlıdır. Eğer saç çok dökülüyorsa birden fazla saç ekimi yapılabilir.

Saç ekim tekniği olarak uygulanan en iyi bilinip, en çok uygulanan teknik FUE (follicular unit extraction) tekniğidir. Fue tekniğinde bir tür boru ile greftten kök alınır ve eklenecek olan bölgeye eklenir.  Bu teknikle hastanın kafasında yara ve dikiş izi kalmaz. Ayrıca eski sağlığına hızlıca kavuşur.

Saç Ekimi Güncel Teknikleri

Gelecek için geliştirilmekte olan yeni teknikler vardır. Bu teknik kıl köklerinden alınan örnekler tarafından klonlanarak oluşturulan kıl kökleridir. Geliştirilen bu teknik ile hastalar hem daha az acı çekecektir, hem de saç oluşumu tek tip olacaktır.