Kapat

Ekilen Saçlar Ne Zaman Çıkar?

Saç ekimi operasyonundan sonra saçların uzama zamanı hastadan hastaya değişiklik gösterir.  Öncelikle saç ekimi operasyonundan sonra ikinci ayda saçlarda şok dökülme yaşanır.  İkinci aydan itibaren ise saç kökleri tutunduğu için yavaş yavaş büyümeye başlar.  4 ve 5 aylarda artık saçlar gözle görülür biçimde uzamış ve sonraki süreçte ise ekilen saçların %80 gibi bir oranı doğal ve sık görüntüsüne kavuşur.

Saç Ekimi Sonrası Saçlar Ne Zaman Doğal Haline Gelir?

Saç ekimi işleminden sonra yaklaşık 2 hafta sonra kafa derisinde küçük kabuklanmalar ve yaralar oluşur.  Bunlar iyileşme süreci içinde hastanın en fazla dikkat etmesi gereken süreçlerden biridir.  Çünkü ekilen saç derisine tutunma dönemi daha sonra şok dökülme yaşanır ve şok dökülmenin ardından saçlar uzamaya başlar.  2 ve 3 ay sonra saçlar 1-2 santime kadar uzamış olur.  Ancak bu tam istenilen doğal bir görüntü değildir.  Tedavinin tam olarak istenilen biçimde çıkması ise yaklaşık olarak 8 ay ile 1 yıl arasında değişiklik gösterir.

Şok Dökülme Nedir?

Şok dökülme saç ekim operasyonundan sonra ikinci ayda yaşanan doğal bir süreçtir.  Bu noktada saç kökleri artık deriye tutunmaya başlar.  Saçların istediği gibi büyümesi uzaması her zaman bu şok dökülmeden sonra olur.  Şok dökülme süreci yaklaşık olarak saç ekimi operasyonundan sonraki 2. ayda oluşur.  Ancak bu sürece hastadan hastaya farklılık gösterir.

Şok Gülmenin Ardından Saçların Büyümesi

Saç ekimi operasyonu yapıldıktan ve şok dökülmeden sonra artık saçlar yavaş yavaş uzama sürecine girer.  Bu da hastadan hastaya farklılık gösterir.  2.  aydan itibaren yaşanan şok dökülme geçer ve saç kökleri gözle görülür biçimde uzamaya başlar.  Sonraki 3. ve 4. aylarda saçlar biraz daha uzar ve artık şekil oluşmaya başlar.  6.  ayda ise ekilen saçlar %40 ile % 80 oranında çıkmış olur.  Bu da artık istenilen sonuca en fazla yaklaşılan süreçtir.   8.aydan sonra ise saçlarda gürleşme ve saç tellerinde kalınlaşmalar başlar.  İşte bu saç ekimi tedavisinin ne kadar başarılı olduğunu gösteren zamandır. 1 yılsonunda ise saçlarda uzama devam eder ve istenilen forma kavuşur.